רפלקציה, אמפתיה וסיפורי חיים – יצירת קִרבה והיכרות בין קבוצות קונפליקט במרחב האקדמי – איזאבל רמדאן, מיכל ראזר, מיכאל מוטולה וויקטור פרידמן

מאמר זה מבקש להציג גישה של מחקר פעולה להסרת חסמים בתקשורת בין סטודנטים ערבים ויהודים, באמצעות טיפוח מיומנויות של אמפתיה בין-אישית ורפלקציה. המאמר – המבוסס על קורס שלימדנו במכללת אורנים, במסגרת התואר השני בחינוך והוראה לתלמידים בהדרה – יראה כיצד יצירת מרחב מחזיק ומאפשר, הקשבה לנרטיבים שונים ורפלקציה, מאפשרות אמפתיה, משככות מתחים ופותחות דלת להבנה אחרת, רחבה יותר, של עצמנו ושל האחר כשותפים לקונפליקט.

קריאת המאמר במלואו