תוכנית התערבות להפחתת חרדת בחינות בקרב מתבגרים – דיויד קופולוביץ

מטרת המחקר היא לבחון את יעילותה של תוכנית התערבות המשלבת מרכיבים רגשיים והכרתיים-קוגניטיביים, תוך דגש על המרכיב הקוגניטיבי, לשיפור התמודדות עם חרדת בחינות ולהפחתה של רמת חרדת הבחינות בקרב תלמידים מתבגרים בעלי חרדת בחינות הגבוהה מן הממוצע. בנוסף לסבל הרגשי שפרטים חווים מחרדת בחינות, הוכח שהחרדה מחבלת אף בביצועם הקוגניטיבי. הם תופסים מצב מבחן כמאיים באופן אישי ונוטים להגיב בתגובות דאגה ובמחשבות לא רציונאליות המפריעות לביצוע יעיל של המשימה העומדת בפניהם (Zeidner, 1998; Sarason & Sarason, 1990) .

קריאת המאמר במלואו